شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳ | Sat 23 Nov 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۴:۰۲

ورود لندینگ کرافت کاتاماران ایرانی به خط ترانزیت بندرلنگه

باشگاه خبری فراساحل: مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: شناور "نظامی گنجوی ۵" حامل ۸۰ دستگاه خودرو ترانزیتی ، در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه پهلو گرفت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمود صابری مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا و ترانزیت خودرو اظهار داشت: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا و ترانزیت خودرو را دارد. صابری گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی بندرلنگه و داشتن حداقل فاصله با کشورهای حوزه خلیج فارس شرایط ایده آلی برای حضور شرکت‌‌های فعال در امر ترانزیت خودرو فراهم آمده و با توجه به زیر ساخت‌‌های انجام شده در این خصوص ، این بندر در نیمه نخست سال جاری توانست رتبه نخست ترانزیت خودرو در میان بنادر کشور را کسب نماید.

وی پیشرفت عملکرد این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری دانست و افزود: با توجه به محوطه سازی و تخصیص آن جهت توسعه فعالیت‌‌های ترانزیتی شرایط لازم برای افزایش شرکت‌‌های حمل و نقل و خطوط کشتیرانی جدید فراهم آمد و در همین راستا کوشش شده تا خطوط کشتیرانی جدید با بهره گیری از شناورهای مدرن بکار گرفته شود که شناور کاتاماران نظامی گنجوی ۵ از جمله این شناورها است که برای نخستین بار بعد از به آب انداخته شدن با ترانزیت ۸۰ دستگاه خودرو از بندر دبی به مقصد بندرلنگه در اسکله این بندر پهلو گرفت. این مقام مسئول اضافه کرد: یکی از مزیت‌‌های این شناور نسبت به شناورهای هم رده ظرفیـت حمـل بیشتـر (۱۱۰ خودرو) و همچنین دو بدنه بودن آن است که ‌‌می‌تواند در شرایط بد آب و هوایی میان جزایر و ساحل سرزمین اصلی تردد کند. شایان ذکر است بر اساس اصول مهندسی دریا شناورهای دو بدنه ای یا کاتاماران به دلیل شکل خاص بدنه و ویژگی‌‌های هیدرودینامیکی مناسب، مقاومت موج سازی کمتری تولید و نسبت به شناورهای تک بدنه ای از پایداری و مانورپذیری بهتری برخوردار بوده و امکان دستیابی به سرعت‌‌های بالاتر را فراهم ‌‌می‌سازند.



  کد خبر : 4837
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :